Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/arianwed/public_html/blog/administrator/components/com_sh404sef/sh_Net_URL.class.php on line 183

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/arianwed/public_html/blog/administrator/components/com_sh404sef/models/pageids.full.php on line 400

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/arianwed/public_html/blog/administrator/components/com_sh404sef/models/pageids.full.php on line 401
آشنایی با اصطلاحات و تجهیزات فیلمبرداری عروسی

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/arianwed/public_html/blog/components/com_k2/models/item.php on line 763

Warning: preg_replace(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 14 in /home/arianwed/public_html/blog/components/com_k2/views/item/view.html.php on line 212

Warning: preg_replace(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/arianwed/public_html/blog/components/com_k2/views/item/view.html.php on line 213

آشنایی با اصطلاحات و تجهیزات فیلمبرداری عروسی

نوشته شده توسط :

در زمان جستجوی آتلیه برای عروسی یا نامزدی خود و در زمان بررسی منوهای مختلف ، با اصطلاحاتی آشنا می شوید که شاید برای شما جدید یا ناآشنا باشند . ما برخی از اصطلاحات یا تجهیزات سینمایی و فیلمبرداری را در این مقاله برای شما همراه با تصویر و کارایی آن توضیح میدهیم .

لیست تجهیزات و اصطلاحات :

  • کرینCrane
  • هلی شاتHelishot
  • گیمبالGimbal
  • رونینRonin
  • اُسموOsmo
  • پروجکشنprojection
  • دوربین اِسلوSlow
  • صدابرداریSound Record

کرینCrane

کرین مراسم برای پیست رقص

کرین یکی از تجهیزات فیلمبرداری برای ضبط تصاویر حرکتی نرم در ارتفاع است . طول دسته کرین حدود 6 متر است که دوربین در انتهای آن نصب میشود و توسط فیلمبردار با یک مانیتور کوچک نزدیک دستان وی تصاویر دیده میشوند . معمولا در باغ عکاسی یا لوکیشن عکاسی عروسی و همچنین در کنار قسمت پیست رقص مراسم دستگاه کرین آماده شده و از کنار تصاویر بسیار زیبایی را از بالای سر میهمانان ضبط میکند . کرین دارای سه پایه چرخدار (three angle) است که قابلیت حرکت در زمین هموار را دارد . در زمانهایی که کرین فیلم قسمت رقص میهمانان را برمیدارد به هیچ عنوان قابل مقایسه با فیلمی که توسط دوربین روی دست فیلمبردار در کنار پیست رقص ضبط میشود نمیباشد .

هلی شاتHelishot

هلی شات در عروسی

هلی شات از دو واژه هلی به معنای هلیکوپتر و شات به معنای تصویر تشکیل شده است . هلی شات از دسته کوادکوپترهاست و در صنعت سینما و همچنین عروسی در سالهای اخیر ورود کرده است . اگر برای تصویربرداری عروسی خود از باغ عکاسی استفاده میکنید ، فیلمبرداری با هلی شات را حتما به شما پیشنهاد میکنیم . تصاویر زیبا از بالای درختان و در ارتفاع زیاد و همچنین حرکت بدون محدودیت بالای سر عروس و داماد یا در مثالی دیگر تصویربرداری در کوهستان یا کویر با هلی شات و ضبط تصاویر هوایی و رویایی ، زیبایی فیلم عروسی شما را چند برابر میکند . به دلیل باد زیادی که هلی شات از پایین خارج میکند و صدای آن ، استفاده از هلی شات در سالن عروسی مرسوم نیست . ولی اگر ورودی جشن شما در فضای باز است میتوانید با اضافه کردن هلی شات به قرارداد خود فیلمی بسیار زیبا برای ورود عروس و داماد به جشن داشته باشید .

گیمبالGimbal

گیمبال چیست ؟

گیمبال ها یکی از تجهیزاتی هستند که در منوهای آتلیه عکاسی عروسی یا نامزدی میبینید . گیبمال از گزینه هایی نیست که ارتباطی به نوع مراسم داشته باشد و شما حتی برای یک مراسم تولد هم میتوانید آن را سفارش دهید . وظیفه و کاربرد گیمبال ها گرفتن لرزش دست فیلمبردار در حرکت است . وقتی در باغ عکاسی یا لوکیشن عروسی فیلمبردار در کنار شما قدم میزند و یا حتی با شما میدود با گیمبال دیگر شاهد کوچکترین لرزش دستی نیستیم و تمامی حرکات دوربین با نرمی انجام میشود . پس برای داشتن یک فیلم حرکتی نرم و زیبا داشتن گیمبال را به شما توصیه میکنیم .

رونینRonin

رونین در منوی آتلیه عروس

رونین یا مووی کم نیز جزو دسته گیمبال ها یا همان استابلایزرها قرار دارد . داشتن رونین یا مووی کم نیز برای داشتن تصاویر حرکتی نرم و زیبا حتما به شما پیشنهاد میشود . اگر دوست دارید فیلمبردار شما در باغ عکاسی یا در کنار پیست رقص یا حتی رقص های دونفره عروس و داماد در کنارشان حرکت کند یا حتی بدود و در عین حال فیلم شما بدون لرزش دست باشد حتما تجهیزات حرکتی فیلمبرداری را به شما پیشنهاد میکنیم .

اُسموOsmo

اوسمو در منوی عکاسی عروسی

اوسمو یا اُسمو در واقع یک دوربین فیلمبرداری و عکاسی حرفه ایست که به یک گیمبال مجهز شده است . یک دوربین فیلمبرداری 4K و یک دوربین عکاسی 12 مگاپیکسلی برای تصویربرداری حرکتی بسیار مناسب است . به دلیل کوچک بودن کار با آن بسیار آسانتر از تجهیزات دیگر بوده و برای تصویربرداری حرکتی در باغ عکاسی و لوکیشن عکاسی عروسی و همچنین پیست رقص و داخل مراسم برای همراهی با عروس و داماد بسیار مفید است .

پروجکشنProjection

پروجکشن عروسی

پروجکشن در معنای کلمه به دستگاه پخش تصویر روی پرده بواسطه بازتاب نور گفته میشود . ولی وقتی در منوهای آتلیه عروس خود این کلمه را میبینید به معنای پخش کلیپ در انتهای مراسم روی پرده توسط دستگاه پروجکشن است . با اضافه شدن این بخش به قرارداد آتلیه عروس ، کلیپی از شما برای میهمانان پخش خواهد شد . حال اینکه این کلیپ مربوط به روز مراسم باشد که از آرایشگاه شروع شده و در طول روز ادامه پیدا میکند باشد یا اینکه مربوط به کلیپ اسپرت روز دیگری غیر از مراسم و در لوکیشن دیگری باشد فرقی ندارد . شما میتوانید یک کلیپ زیبا از تصاویر و لحظات خوب خود را با میهمانان خود به اشتراک بگذارید .

دوربین اِسلوSlow

پروجکشن عروسی

دوربین اِسلو (slow) در واقع برای ساخت کلیپ استفاده میشود . تفاوت دوربین اسلو با دوربین های معمولی در تعداد فریم آنهاست . دوربین های حرفه ای 24 فریم ( عکس در ثانیه ) را به فیلم تبدیل میکنند ولی دوربین های اسلو 960 فریم را به ویدئو تبدیل میکنند که این مقدار در دوربین های مختلف تفاوت هایی هم دارد . این امکان باعث میشود که در تدوین کلیپ از صحنه های با کیفیت بالا برای سرعت های پایین و حرکات آهسته برخوردار باشید . داشتن دوربین اسلو از اولویت های منوی عروسی نیست و در صورتی که از تجهیزات دیگر استفاده میکنید ، برای بهتر شدن کار میتوانید سفارش دوربین اسلو را نیز به آتلیه عکاسی عروسی خود بدهید .

صدابرداریSound Record

صدابرداری عروسی

داشتن یک صدا شفاف و تمیز از محیط مراسم و قسمت پیست رقص عروسی همیشه مشکل و معضل بوده است . در سالهای اخیر که هنوز صدابرداری به جشنهای عروسی وارد نشده بود ، در زمان تحویل نهایی فیلم عروسی شاهد آن بودیم که فیلم قسمت های مصاحبه و رقص از نظر صدا دارای مشکل کم یا زیاد شدن و همچنین خش خش کردن بوده است . اما در حال حاضر شما میتوانید به آتلیه عروس خود سفارش صدابرداری سرصحنه و مراسم را بدهید . با این کار صدای موزیک مراسم بطور جداگانه همراه با صدای پیست رقص و هیاهوی میهمانان از طریق 2 میکروفون ( بوم ) صدابرداری ضبط شده و در نهایت همرا با فیلم عروسی شما مونتاژ میشوند . این سفارش باعث میشود در زمانی که فیلم عروسی خود را مشاهده میکنید از صدای شفاف و صاف موزیک بدون کوچکترین مشکل لذت ببرید .


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/arianwed/public_html/blog/components/com_k2/templates/default/item.php on line 249
امیر بصیری

علاقمند به مطالعه و توسعه کسب و کار هستم . به دلیل فعالیت مرتبط در سالهای گذشته در زمینه آتلیه های عکاسی ، سعی میکنم مطالبی رو بنویسم که به دردتون بخوره و بتونین ازش استفاده کنین . 

1 comment

  • Comment Link غلام محمد علیپور Monday, 22 June 2020 18:40 posted by غلام محمد علیپور

نظر خود را برای ما بنویسید

تکمیل فیلدهای ستاره دار الزامیست

درباره ما

استفاده از مطالب بخش مقالات آتلیه‌ها دات کام فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است و کلیه حقوق آن به رسانه آتلیه‌ها دات کام تعلق دارد.